Sunday, January 31, 2010

KEBANGKITAN YANG TIDAK AKAN TAMAT!!!

Beraksi dan terus beraksi, bak teguhnya barisan mujahideen palestin yang sepertinya tidak pernah tahu wujudnya kata penat, lelah dan putus asa. Penyuaraan demokrasi dan keadilan akan terus menerus dilontarkan barisan mahasiswa bagi mendedahkan penyelewengan dan salah laku kempen termasuk pelanggaran beberapa akta pilihan raya kampus di sepanjang pilihanraya kampus UKM.

Tindakan seperti ini membuktikan mahasiswa sudah semakin berani berhadapan dengan pihak-pihak yang dengan terang-terangan memperbodohkan mahasiswa dengan memperkosa hak-hak mahasiswa. Mahasiswa bukanlah golongan yang boleh dijadikan umpama bidak-bidak di papan catur. Akal yang waras membawa kami ke sini!

Kami, mahasiswa-mahasiswa bukan tidak menerima kekalahan di pilihanraya kampus. Menang atau kalah itu bukanlah perbahasannya. Kami tiada masalah untuk kalah semua kerusi. Tetapi, kalah atau menang kami biarlah bermaruah. Gelombang mahasiswa hari ini dibuat kerana didapati terdapat terlalu banyak penyelewengan dan tindakan menyalahi undang-undang/ akta yang berlaku. Itu yang kami tuntut! Sila klik di sini.

Sebagai mahasiswa yang berstatus peka terhadap demokrasi kampus sudah pasti kesal dengan corak perjalanan yang terlalu buruk dan kotor dalam pilihan raya kampus UKM pada kali ini. Jika tidak, sememangnya anda adalah golongan PEKAK, BISU & BUTA walaupun berupaya untuk mendengar, bersuara dan melihat. YOU ARE PAWNS IN THEIR GAMES!!

Apa yang lebih teruk apabila mahasiswa-mahasiswa penuntut hak dan keadilan diserang sehingga tercedera. Polis, FRU, pengawal keselamatan... ini yang dihantar untuk berunding dengan kami!!! Sungguh pengecut!


YOU CAN BLOCK OUR MOVEMENT, YOU CAN HURT OUR PHYSICAL... BUT, OUR SPIRIT WILL NEVER DIE... WE WILL NOT GO DOWN...


2 comments:

Ummu Muslim said...

makin berat dan berat nak tinggal UKM..

tajamkannuraniku said...

Salam perjuangan..Salam perkenalan..blog yang sgt menarik..semoga lebih kreatif di masa kan datang...

perjuangan mesti di teruskan walau apa di hadapan ...marilah kita belajar dan terus belajar kerana kehidupan ini adalah proses belajar dan perjuangan tanpa batas....

Blog Widget by LinkWithin