Tuesday, October 6, 2009

Khabaran itu PASTI!


Gempa bumi di PADANG terjadi pada jam 17:16 dan 17:58, dan pada hari yang berikutnya pada jam 08:52 waktu Indonesia. Cuba perhatikan terjemahan Al Quran ayat Surat 17:16, 17:58, dan 08:52 di bawah:

Surat Al-Israa’ ayah 16 dan 58;

16. Dan apabila sampai tempoh Kami hendak membinasakan penduduk sesebuah negeri, Kami perintahkan (lebih dahulu) orang-orang Yang melampau Dengan kemewahan di antara mereka (supaya taat), lalu mereka menderhaka dan melakukan maksiat padanya; maka berhaklah negeri itu dibinasakan, lalu Kami menghancurkannya sehancur-hancurnya.

58. Dan tiada sesebuah negeri pun melainkan Kami akan membinasakannya sebelum hari kiamat, atau Kami menyeksa penduduknya Dengan azab seksa Yang berat; Yang demikian itu adalah tertulis di Dalam Kitab (Lauh Mahfuz).


Surat Al-Anfaal ayat 52;

52. (Keadaan orang-orang kafir itu) samalah seperti keadaan Firaun dan kaumnya serta orang-orang Yang terdahulu dari mereka. mereka kufur ingkar akan ayat-ayat Allah, lalu Allah menyeksa mereka Dengan sebab dosa-dosa mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha berat seksaNya.


No comments:

Blog Widget by LinkWithin